چگونه بدون بازاریابی یک کارآفرین میلیاردر شده‌ام

cover

معمولا موفقیت یک کسب‌وکار در بازاریابی آن نهفته است و بسیاری از جنبه‌های کسب‌وکار و یا استارت‌آپ شما به بازاریابی موفق بستگی دارد. اما شرکت هولمز با ارزش ۹ میلیارد دلار چگونه توانسته است بدون بازاریابی به چنین موفقیت بزرگی دست یابد.
کارآفرین کسی است که منابع را مدیریت می‌کند، موقعیتی را که دیگران به آن توجه نمی‌کنند می‌یابد و با بهره‌برداری از آن موقعیت‌ها جایگاه ویژه‌ای برای کسب‌وکار خود می‌سازد. معمولا زمانی که کلمه کارآفرین در کنار اسم فردی قرار می‌گیرد، آن فرد بزرگ و مشهور می‌شود. هر کسی در تلاش است تا در همان اوایل راه‌اندازی استارتاپش مشهور شود، اما شهرت بخشی از طرح الیزابت هولمز نبود. در واقع استراتژی خاص او اجتناب از جلب توجه زیاد بود.
شرکت هولمز ترانوس نام دارد، این شرکت فناوری‌ای را توسعه داده که با یک خراش کوچک در انگشت فرد و کشیدن یک قطره خون تمام بیماری‌های فرد تشخیص داده می‌شود. کسی که این آزمایش روی او انجام می‌گیرد هیچ دردی را احساس نمی‌کند. این آزمایش بسیار جذاب‌تر و ارزان‌تر از آن‌هایی است که در حال حاضر صورت می‌گیرد و هم‌چنین می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در مراقبت‌های بهداشتی در سراسر جهان داشته باشد.
الیزابت هولمز می خواست یک بازار کاملا جدید از فناوری سلامت ایجاد کند، بنابراین تصمیم گرفت قبل از این‌که رقبایش از این بازار آگاه شوند به اندازه‌ی کافی فرصت پیشرفت را داشته باشد.
او و تیمش تا به حال فقط برای ایجاد فناوری‌های واقعی و ساختار شرکت کار می‌کردند و بعضی چیزهای دیگر مانند بازاریابی را نادیده گرفته‌اند. در عصر رسانه‌های اجتماعی که اغلب افراد جوان شهرت و موفقیت خود را بدین طریق به دست آورده‌اند، هولمز کاملا از آن‌ها دور بود. او نگران بود که با آگاهی رقبا فرصت کافی برای رسیدن به هدفش را نداشته باشد، بنابراین نه تنها نمی‌خواست بازاریابی انجام دهد بلکه کارهایش را کاملا پنهان می‌کرد. آن‌ها به مدت ده سال به صورت پنهانی کار کرده‌اند تا این‌که اخیرا انقلاب بزرگی را در صنعت پزشکی(آزمایش خون) به وجود آورده‌اند.
شرکت هولمز به عنوان یک شرکت کوچک با رقبای بزرگی مثلQuest و LabCorp باید در سکوت کار می‌کرد زیرا محرمانه کار کردن بخشی از استراتژی موفقیت بزرگ آن‌ها بوده است. این یک استراتژی غیرمعمولی است و اما در این مورد خاص واقعا مفید واقع شده است. هم‌اکنون شرکت هولمز در حدود ۹ میلیارد دلار ارزش دارد و الیزابت هولمز با ۵۰ درصد سهام این شرکت جوان‌ترین زن میلیاردر جهان است. هولمز پس از رسیدن به هدفش به تازگی معاشرت در رسانه‌ها و جلب توجهات عمومی را آغاز کرده است.
الیزابت هولمز اخیرا به سن خوزه مرکوری نیوز گفت:
اگر من می‌توانم به افراد این کشور نشان دهم که به عنوان یک دختر ۱۹ ساله با رها کردن درس و دانشگاه توانستم بعد از ده سال چنین چیزی بسازم پس سایر زنان هم می‌توانند.

1 دیدگاه برای “چگونه بدون بازاریابی یک کارآفرین میلیاردر شده‌ام

  1. علی امیدی گفته:

    حبابش ترکید.
    شرکتش منحل و ورشکسته شد.
    خودش هم باید بقیه عمرش رو گوشه زندان باشه.
    دنبال یه الگوی بهتر باشین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *