چگونه پیج پریویو ها (Page preview) را از آمار گوگل آنالیتیکس حذف کنیم؟

حذف-پیج-پریویو-از-گوگل-آنالیتیکس

روزهای اولی که همین وبلاگ دونکست را شروع کرده بودم و داشتم روندهای مختلف را در گوگل آنالیتیکس بررسی می کردم متوجه یک نکته جالب شدم.

یکی از از مطالبی که شب گذشته وقت زیادی برای ویرایش و بازنویسی آن گذاشته بودم بازدید بسیار زیادی گرفته بود و این در حالی بود که من هنوز هیچ جایی غیر از خود سایت آن مطلب را منتشر نکرده بودم .

با کمی دقت در Url مطلب متوجه شدم که همه این بازدیدها شامل عبارت preview است. این بازدید ها در واقع بازدید های خودم بود که هنگام ویرایش مطلب در وردپرس از گزینه پیش نمایش برای چک کردن تبلیغات استفاده می کردم و همه این بازدید ها چون یک Hit به گوگل آنالیتیکس ارسال کرده است در آمار شمرده شده و این اصلا خبر خوبی نیست چرا که آمار بازدید خود من نباید شمرده شود.

[su_box title=”راه حل چیست؟” style=”bubbles” box_color=”#990808″ class=”

This is another paragraph.

“]راه حل خیلی ساده است نیاز نیست کار خاصی بکنید فقط باید یک فیلتر ساده تعریف کنید تا Url هایی که شامل عبارت preview است در شمارش ها حدف شود.[/su_box]

برای اینکار میتوان یک view جدید ایجاد کرد و فیلتر را روی آن اعمال کرد یا روی همان view قبلی که در حال مشاهده آن هستید یک فیلتر تعریف کرد. اما معمولا توصیه می شود که یک نسخه کاملا بدون فیلتر برای خود داشته باشید تا همه آمار های درست و غیر درست را در آن داشته باشد.

اما به یاد داشته باشید که اگر یک view جدید ایجاد کنید آمارها از لحظه ایجاد به بعد در آن view شروع به شمارش خواهد شد. پس بهتر است همیشه موقع ایجاد یک اکانت گوگل آنالیتیکس برای یک وب سایت یک view دیگر با فیلتر هم ایجاد کنیم.

فیلتر در گوگل آنالیتیکس چطور تعریف می شود؟

در بخش ADMIN سایت مورد نظر خودتان را انتخاب کنید سپس از قسمت property و account مطمئن شوید که سایت مورد نظرتان درست انتخاب شده است

در بخش veiw یک view جدید بسازید و اسم قابل تشخیصی مانند Filtered preview روی آن بگذارید.

حالا نوبت ساخت فیلتر است. در قسمت Filters یک New Filter ایجاد کنید و یک اسم مناسب مانند ” site page preview filter”  به آن بدهید.

از انواع فیلتر نوع Custom filter را انتخاب کنید و گزینه Exclude  را فعال کنید.

از منوی Filter Field گزینه Request URI را انتخاب کنید .

حالا نوبت آن است که الگوی مورد نظر را برای اعمال فیلتر مشخص کنید، در قسمت  Filter Pattern عبارت preview=true را وارد کنید و تنظیمات را ذخیره کنید

کار ما به پایان رسیده است. از این به بعد چون همه پیج های پیش نمایش وردپرس شامل عبارت preview هستند فیلتر خواهند شد. به همین سادگی و خوشمزگی.

راهنمای تصویری زیر می تواند کمک خوبی برای اجرای سریع این ترفند باشد.

ایجاد-فیلتر-برای-گوگل-آنالیتیکس
مرحله ۱
[su_divider top=”no” style=”dotted” size=”8″]
افزودن-فیلتر-جدید-در-گوگل-آنالیتیکس
مرحله ۲

[su_divider top=”no” style=”dotted” size=”8″]
افزودن فیلتر جدید در گوگل آنالیتکس
مرحله ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *