راهنمای استفاده از تکنولوژی های تبدیل گفتار به نوشتار

تبدیل-گفتار-به-نوشتار-در-گوگل-داکیومنت-2

 

همه کسانی که در زمینه تولید محتوا فعالیت می کنند با مشکل سرعت تایپ مواجه هستند از سالهای پیش تکنولوژی های بسیار خوبی در زمینه تولید محتوا از طریق تبدیل گفتار به نوشتار به وجود آمده است. به یاد دارم که در سال های گذشته شرکت های ایرانی خوبی نرم افزارهای تبدیل گفتار به نوشتار را تولید کرده بودند اما قیمت بسیار بالای آنها عملا استفاده شخصی از این تکنولوژی ها را با مشکل مواجه کرده بود و فقط شرکتهای بزرگ می توانستند از این تکنولوژی ها استفاده کنند اما به مدد گوگل و امکانات رایگانی که برای ما فراهم می کند این متن که در حال حاضر در حال خواندن آن هستید از طریق تکنولوژی تبدیل گفتار به نوشتار گوگل ایجاد شده است من از این تکنولوژی در آدرس https://translate.google.com استفاده می کنم. این تکنولوژی مدل تولید محتوا را عوض می کند و سرعت تایپ تا حدود ۳ الی ۴ برابر بیشتر از حالت عادی می کند و غلط های املایی بسیار کاهش می یابد در نتیجه نیاز به نیروهای انسانی مانند ویراستار ها کمتر خواهد شد. هرچند این تکنولوژی چندان هم کامل نیست و ایرادات جزئی زیادی دارند به عنوان مثال نمی توان در آن به راحتی نقطه گذاشت و یا از علائم نشانه گذاری دیگر مانند ویرگول استفاده کرد. در نتیجه برای استفاده از این تکنولوژی نیاز به اندکی ویرایش دستی خواهید داشت. در صورت فراگیر شدن استفاده از این تکنولوژی سرعت تولید محتوای وب فارسی به شدت افزایش خواهد یافت.

در هر صورت این تکنولوژی تبدیل گفتار به نوشتار با وجود اینکه سرعت تولید محتوا را افزایش می‌دهد اما در کیفیت مطالب چندان تأثیری نخواهد داشت و همانطور که می‌دانیم این کیفیت مطالب است که کاربران را در سایت نگه می دارد و باعث افزایش رتبه وب سایت می‌شود.

راهنمای تصویری استفاده از تکنولوژی تبدیل گفتار به نوشتار گوگل

برای استفاده از این تکنولوژی باید زبان را در حالت فارسی قرار داده و سپس روی دکمه میکروفون کلیک کنید بعد از اینکه علامت میکروفون به صورت قرمز در آمد می توانید به صورت شمرده صحبت کنید

سعی کنید به صورت شمرده صحبت کنید و در محیط سر و صدای دیگری نباشد. بعد از گفتن هر جمله گفته های شما تبدیل به نوشته خواهد شد. البته نباید بین جملاتتان خیلی زیاد مکس بکنید.

استفاده از تکنولوژی تبدیل گفتار به نوشتار در گوگل داکیومنت

از تکنولوژی تبدیل گفتار به نوشتار گوگل میتوانید در بخش گوگل داکیومنت  هم استفاده بکنید. در گوگل داکیومنت  شما امکانات ویرایشی بهتری در اختیار دارید و می توانید با استفاده از آنها متن مورد نظر را سریعا ویرایش کنید.

نحوه فعال کردن این تکنولوژی در تصویر زیر مشخص است.

 

استفاده از SpeechTexter برای تبدیل گفتار به نوشتار

نرم افزار بسیار مفید دیگری که تواند در زمینه تبدیل گفتار به نوشتار برای ما کمک بزرگی باشد نرم افزار SpeechTexter است.

این نرم افزار ویژگی های بسیار بهتری نسبت به  تکنولوژی گوگل دارد این نرم افزار یک ادیتور بسیار ساده در اختیار شما قرار میدهد که می توانید کارهای بسیار ساده ای مانند بلد کردن ایتالیک کردن و زیر خط دار کردن و نقطه گذاری را به سادگی انجام دهید. ویژگی بسیار مهم دیگری که این نرم افزار دارد امکان ویرایش همزمان با تبدیل متن آن است در واقع شما اشکالات نگارشی احتمالی را همزمان می توانید در ادیتور این نرم افزار به سادگی برطرف کنید.

مهمترین ویژگی این نرم افزار امکان نشانه گذاری نامه شود علائم پر کاربرد نشانه گذاری در این نرم افزار از قبل تعریف شده اند و هر کدام اصطلاح مخصوص به خود را دارند به عنوان مثال شما می توانید با گفتن ویرگول یک ، تایپ کنید

بخش سوم این متن که در حال خواندن آن هستید نیز از طریق همین نرم افزار تولید شده است.

تصویر زیر بخشی از ادیتور این نرم افزار را نشان می دهد.

تبدیل گفتار به نوشتار

اگر این نوشته به دردتان خورد لطفا یک جمله در مورد کمکی که این تکنولوژی ها برای شما خواهد کرد از طریق همین تکنولوژی به نوشتار تبدیل کنید و زیر این مطلب به عنوان کامنت قرار دهید.

2 thoughts on “راهنمای استفاده از تکنولوژی های تبدیل گفتار به نوشتار

  1. type74 گفته:

    باسلام و تشکر بابت آموزش
    ولی هرچه علم پیشرفت کنه و ربات‌ها پیشرفته‌تر بشن هیچ‌چیز به پای دقت شنیداری انسانی نمیرسه. خصوصا زمانی که آنلاین صدا تبدیل به متن نشه و به صورت فایل صوتی باشه آن هم یک فایل صوتی‌ای که کیفیت صدای خوبی نداره یا از نظر گویش و لهجه کیفیت مناسبی نداره. اگر دوستان خواستند من میتونم براشون انجام بدم به http://type74.ir/ سر بزنید چون به هر حال تایپ با دقت انسانی مسلما در جایگاه خاص خودش هست.

  2. elham گفته:

    هر فایل صوتی با هر لهجه و کیفیتی را در کمترین زمان به صورت نوشتار در می آوریم بدون کمک ربات و بصورت انسانی انجام می دهیم در ازای هر دقیقه ۵۰۰ پانصد تومان ادرس اینستاگرام ما typevoice

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *